تکنولوژی

بازاریابی کلیکی

بازاریابی کلیکی چیست؟

بازاریابی کلیکی چیست؟

بازاریابی کلیکی چیست؟ بازاریابی کلیکی یا PPC به معنای پرداخت هزینه ای برای استفاده از تبلیغات حمایت شده در یک موتور جستجو و یا یک وب سایت است. صرف نظر از نحوه قیمت گذاری ها و یا ارائه دهنده خدمات، در بازاریابی کلیکی (پرداخت به ازای هر کلیک) مشتریان برای نتایج جستجوی هدفمند هزینه ای را پرداخت می کنند.

بازاریابی کلیکی چیست؟

به عنوان مثال، اگر کسی کلمه و عبارتی را در گوگل جستجو کند صفحه نتایج لیستی از صفحات وب مرتبط را نشان خواهد داد. اغلب صفحات موجود در این لیست ها نتایج “ارگانیک” تلقی می شوند، بدین ترتیب که الگوریتم موتور های جستجو بهترین نتیجه را صفحه شما می داند.

در برخی موارد در قسمت بالای صفحه نتایج، یک دسته از صفحات وب را مشاهده خواهید کرد که اندکی از سایر وب سایت ها متمایز خواهد شد و در ابتدای آن نشانه Ad وجود خواهد داشت. این صفحات وب سایت های تبلیغاتی است و این رتبه تنها به کسانی که هزینه آن را پرداخت می کنند داده می شود.

بازاریابی کلیکی چیست؟

این دسته از رتبه های برتر همان چیزی هستند که اغلب کسب و کارها به دنبال آن هستند و کسانی که بیشترین هزینه را صرف آن  کنند در رتبه های اول قرار می گیرند. از آن جا که این صفحات در اولین و آخرین قسمت هایی که در صفحه نتایج دیده می شوند، قرار دارند کاربران روی آن ها بیشتر کلیک خواهند کرد. کسب و کارها برای جلب مشتری های بیشتر همیشه می خواهند که وب سایت هایشان کانون توجه باشد و رتبه بالایی در نتایج جستجو داشته باشند.

بازاریابی کلیکی چیست؟ موتورهای جستجوی مختلف قالب ها و الگوریتم های خاص خود را برای نتایج خود دارند، اما تمامی این الگوریتم ها ویژگی های مشابهی دارند. به عنوان مثال زمانی که شما یک عبارت یکسان را در موتورهای جستجوی مختلف جستجو می کنید ممکن است نتایج مختلفی را به شما ارائه دهند و یا نتایج مشابه را به ترتیب متفاوت ارائه دهند. تمامی این موارد به بازاریابی پرداختی شما بستگی دارد.

قیمت گذاری ها در بازاریابی کلیکی چیست؟

در ادامه بحث بازاریابی کلیکی چیست به روند قیمت گذاری و هزینه ها می پردازیم. وقتی صحبت از بازاریابی کلیکی می شود، اغلب افراد به مبلغ و هزینه ای که باید در ازای این خدمات پرداخت کنند فکر می کنند. در حالت کلی سازوکار اساسی برای این تبلیغات به این گونه است که تبلیغ کنندگان ابتدا بودجه ای را در نظر می کنند و سپس پیشنهادات خود را ارائه می دهند و این بودجه، به طور طبیعی، حداکثر هزینه ای است که مشاغل برای فعالیت های بازاریابی خود اختصاص می دهند.

بازاریابی کلیکی چیست؟

هزینه های بازاریابی پرداخت شده در حالت کلی به تبلیغ کننده و ارائه دهنده تبلیغات بستگی دارد و همانطور که می دانید هرچه تجارت و کسب و کار شما بزرگ تر و یا موفق تر باشد، توانایی خرید شما بیشتر است. بازاریابی کلیکی در حالت کلی به یکی از دو روش زیر انجام می شود:

CPC یا Cost Per Click در بازاریابی کلیکی چیست؟

CPC و یا هزینه به ازای هر کلیک به این معنی است که تبلیغ کنندگان برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه می کنند. به عبارت دیگر، وقتی کاربری عبارتی را جستجو می کند تبلیغ شما را می بیند و روی آن کلیک می کند و تبلیغ کننده به موتور جستجو هزینه ای را پرداخت می کند. این نوع طرح قیمت بیشتر منجر به فروش می شود و مشاغلی که خدمات و محصولاتی برای فروش دارند، تنها در صورتی که این تبلیغات منجر به فروش محصول شوند، هزینه یک کلیک را پرداخت کنند. با انتخاب قیمت گذاری CPC، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که هزینه ی تبلیغاتی خود را به حداکثر سود برسانید.

CPM یا cost per thousand impressions در بازاریابی کلیکی چیست؟

CPM و یا هزینه در هر هزار بار نمایش، متفاوت از CPC است. در این روش شما باید به ازای هر 1000 بار نمایش تبلیغاتی در نتایج جستجو، هزینه پرداخت کنید. معمولا مشاغل برای این روش تنها هزینه ای را پرداخت می کنند تا کاربران از وجود وب سایت ها آگاه شوند و با آن چه ارائه می دهند بر کاربران تأثیر بگذارند. این نوع برنامه قیمت گذاری بیشتر برای مشاغل جدید و یا کمتر شناخته شده مفید می باشد و در حالت کلی در روش CPM، کسب و کار ها اولویت خود را افزایش آگاهی افراد از برندشان و ایجاد شهرت قرار می دهند.

بازاریابی کلیکی چیست؟

تبلیغ کنندگان خواه CPC یا CPM را انتخاب می کنند، روند مناقصه یکسان است. پس از تشریح بودجه، مشتریان تعیین می کنند که برای هر کلیک / 1000 بازدید چقدر می خواهند پیشنهاد دهند. پس از تنظیم این مورد، موتور جستجو اطلاعات را می گیرد، پیشنهادات را با هم مقایسه می کند و جستجوها را بر اساس آن ترتیب می دهد. این کار تا زمان مصرف بودجه بازاریابی یا تا زمانی که تبلیغ کننده بودجه را افزایش دهد ادامه می یابد. آن دسته از مشاغل با بودجه بیشتر برای تبلیغات دارای مزیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *