تکنولوژی

الگوریتم یوتیوب

الگوریتم یوتیوب چیست؟
الگوریتم یوتیوب چیست؟ اگر به تازگی کانال یوتیوب خودتان را راه اندازی کرده‌اید احتمالا متوجه عدم بازدید بالای ویدیوهای خود شده‌اید و یا ممکن است که شما مدت‌ها بدون بازدید خاصی، در حال تولید محتوا هستید.برای اینکه به جواب منطقی و درستی برای این سوال برسیم، بررسی‌های زیادی را انجام دادیم و در این مقاله می‌خواهیم به صورت دقیق به این سوال پاسخ دهیم.به صورت خلاصه باید بدانید که در سال ۲۰۲۲ الگوریتم یوتیوب تغییرات بسیار زیادی را داشته و این یک حقیقت است که کارهایی که در گذشته می‌توانست باعث رشد کانال شما شود، امروزه دیگر کارساز نیست.

 در سال ۲۰۲۳ الگوریتم یوتیوب چیست؟

شاید تا به امروز متوجه شده باشید که هیچ دو نفری در دنیا، صحفه یوتیوب یکسانی ندارند. در سال ۲۰۲۳ یوتیوب تمام تمرکز خود را بر روی پیشنهادات شخصی‌سازی شده گذاشته است چرا که این پیشنهادات جذاب و فردی است که می‌تواند مخاطبان را خوشحال نگه‌ دارد.اما اگر شما تازه یوتیوب را شروع کرده باشید، الگوریتم یوتیوب اطلاعات کافی‌ای در مورد شما و نوع محتوایی که تولید می‌کنید ندارد.در صورتی که میخواهید کانال کوچک شما، به نتایج درخشانی برسد، کافیست مواردی که در ادامه گفته شده را به ترتیب بخوانید و آنها را با دقت برای ویدیوهای خود به کار بگیرید:

تمرکز الگوریتم یوتیوب چیست؟

اولین نکته‌ای که در مورد الگوریتم یوتیوب باید بدانید این است که الگوریتم یوتیوب به مخاطبان کمک میکند تا ویدیوهای بهتری را ببینند. احتمالا شما هم تا به امروز فکر می‌کردید که الگوریتم یوتیوب به یوتیوبرها کمک می‌کند که ویدیوهایشان بیشتر دیده شود.

در صورتی که این فرض اشتباه است.

الگوریتم یوتیوب به کاربران کمک می‌کند تا ویدیوهای مرتبط بیشتری با سلایق و علایقشان را ببینند.

اگر تا به امروز، محتوایی تولید می‌کردید که مناسب الگوریتم یوتیوب باشد، دیگر این کار را نکنید. به مخاطبی که میتواند بیننده احتمالی ویدیوی شما باشد نگاه کنید. از دید او به ویدیوی خودتان نگاه کنید و ببینید آیا این محتوایی که تولید کرده‌اید، ارزش دیدن را دارد؟

مهم‌ترین سیگنال برای الگوریتم یوتیوب چیست؟

حال که متوجه شدید الگوریتم یوتیوب، تمرکز بیشتری بر روی کاربر (بیننده) دارد و نه تولید کننده محتوا (یوتیوبر)، چطور میتوانیم به عنوان یک تولید کننده محتوا از آن استفاده کنیم؟

باید بدانیم که مهمترین بخشی که الگوریتم یوتیوب به آن توجه می‌کند، watch history مخاطبان است. در واقع الگوریتم یوتیوب، با استفاده از سوابق ویدیوهای مشاهده شده کاربران را بهتر شناخته و ویدیوهای مرتبط بیشتری را به آنها پیشنهاد می‌دهد.

Watch history در الگوریتم یوتیوب چیست؟

باید تلاش کنید در watch history دیگران قرار داشته باشید. البته در صورتی تعدادی سابسکرایب داشته باشید این کار ساده‌تر خواهد بود چرا که با تولید محتوای هدف‌مند برای کاربرانتان این کار به راحتی قابل انجام است.

راه استفاده از الگوریتم یوتیوب چیست؟

اگر به تازگی کانال یوتیوبتان را راه‌اندازه کرده باشید، یوتیوب نمیداند که ویدیوی شما مناسب چه افراد و چه سلایقی خواهد بود و چه نیازهایی را پوشش خواهد داد. به همین دلیل در این مرحله سئو یوتیوب می‌تواند به شما کمک کند.زمانی که یوتیوب هیچ داده رفتاری از کاربران و ویدیوهای شما نداشته باشد و یا ویدیوی شما در watch history دیگران نباشد، تمرکزش را بر روی متادیتاهای ویدیوی شما می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *