تکنولوژی

بازاریابی همهمه ای

بازاریابی همهمه ای چیست؟

بازاریابی همهمه ای چیست؟ بازاریابی همهمه ای نوعی تکنیک است که در آن بازاریابان با استفاده از «بازاریابی دهان به دهان» در‌مورد یک محصول جدید یا خدمات، انتظارات خاصی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند. بازاریابی همهمه ای با ترغیب‌ کردن مصرف‌کنندگان به تبلیغ محصول یا خدمات از طریق مکالمه با خانواده، دوستان یا دنبال‌کنندگان خود، سبب وایرال شدن آن محصول یا خدمات می‌شود. این روش باعث افزایش آگاهی از برند پیش از در دسترس قرار گرفتن محصول یا خدمات می‌شود. 

هدف نهایی بازاریابی همهمه ای فروش محصول و جذب مشتریان جدید است. هم‌چنین، اهداف جانبی آن شامل افزایش ترافیک آنلاین و افزایش فروش محصول است. بازاریابی همهمه‌ای عمدتا توسط اینفلوئنسرهایی تبلیغ می‌شود که محصول را پیش از عرضه‌ی عمومی دریافت و درمورد محصول صحبت می‌کنند، نظرات و تجربه‌ی خود را درباره‌ی محصول به اشتراک می‌گذارند و نظرسنجی می‌کنند.

اینفلوئنسرها حضور تأثیرگذاری در رسانه‌ی اجتماعی و دنبال‌کنندگان بسیاری دارند؛ آن‌ها این قدرت را دارند که دنبال‌کنندگان خود را به خرید خدمات و محصولات خاصی ترغیب کنند. نظرات اینفلوئنسرها به‌سرعت مورد توجه عموم قرار می‌گیرد و می‌توانند درمورد محصول اجماع اولیه ایجاد کنند که تأثیر چشم‌گیری در فروش محصول می‌گذارد؛ به همین دلایل، بازاریاب‌ها مشتاق بازاریابی همهمه ای و همکاری با این اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات جدید و آتی خود هستند.

رویکرد بازاریابی همهمه ای با رویکردهای مرسوم بازاریابی متفاوت است و تکنیک‌های بازاریابی را بر سیستم‌های عامل‌ موجود اِعمال می‌کند. در واقع، شبکه‌ی گسترده‌ای تشکیل می‌دهد تا توجه عموم را جلب کند. بازاریابی همهمه‌ای از تعامل یک‌به‌یک استفاده می‌کند که رسانه‌های سنتی آن را ارائه نمی‌دهند. کاربران شبکه‌های اجتماعی این امکان را دارند که با دنبال‌کنندگان خود یک‌به‌یک تعامل داشته‌باشند.

بازاریابی همهمه ای می‌گوید که تبلیغات یک محصول یا شرکت توسط اینفلوئنسرها مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، زیرا این نظر را مغرضانه نمی‌دانند و باعث می‌شود که هنگام تصمیم‌گیری درمورد خرید، به حرف‌های اینفلوئنسر مورد‌اعتماد خود گوش دهند. امروزه، مصرف‌کنندگان به‌سرعت و به طور فزاینده‌ای در ردیابی بازاریابی محتوامحور مهارت می‌یابند. اگرچه تولید محتوای تبلیغاتی یا حمایتی توسط اینفلوئنسرها در ایالات متحده غیرقانونی‌ست، اینفلوئنسرها هم‌چنان به دنبال راهی برای تولید محتوای خلاقانه و متقاعد‌کننده درباره‌ی محصولی که برای تبلیغ آن پول دریافت کرده‌اند، هستند.

در حال حاضر، بخش عمده‌ی بازاریابی همهمه ای از طریق سیستم‌های عامل‌ اشتراک ویدئو انجام می‌شود که در آن یک شرکت یا یک شخص توسط سازمان استخدام می‌شود تا محتوای ویدئویی آنلاین تولید کند، به اشتراک بگذارد و بینندگان را به خرید محصولات این شرکت ترغیب کند. این ویدئوها به طور معمول مطالب طنز و بحث‌برانگیز را شامل می‌شوند تا توجه افراد را جلب کند؛ بدین ترتیب، افراد ترغیب می‌شوند تا درباره‌ی آن گفت‌وگو کنند، آن را مشاهده کنند و در رسانه‌های اجتماعی متفاوت به اشتراک بگذارند.

مزایای بازاریابی همهمه ای چیست؟

  • سرعت: کمپین‌های بازاریابی همهمه ای با تولید محتوا و داشتن تعامل در رسانه‌های اجتماعی سبب جلب توجه سریع و افزایش آگاهی از برند می‌شود.
  • سفیر برند: وقتی کمپین مورد توجه قرار گیرد، مصرف‌کنندگان بیش‌تر تبلیغات را برای شما انجام می‌دهند. آن‌ها پُست‌های شما را به اشتراک می‌گذارند، به دوستانشان اطلاع می‌دهند، از محصول شما استفاده می‌کنند و اساسا به سفیر تبلیغاتی تبدیل می‌شوند.
  • هزینه: بازاریابی همهمه ای در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌هاست و هزینه‌ی پایین آن نیز با افزایش درآمد جبران می‌شود و به‌راحتی نرخ بازگشت سرمایه‌ی برند را افزایش می‌دهد.
  • منحصر‌به‌فرد بودن: این نوع کمپین‌های بازاریابی به برند شما کمک می‌کنند تا از سایر برندها متفاوت باشد و به سبب بازاریابی خلاقانه و سرگرم‌کننده‌ی خود شناخته شود.
  • شناخت برند: بازاریابی همهمه ای از طریق دسترسی سریع و گسترده‌ی خود باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود. با ادامه‌ی کمپین، آگاهی به شناخت تبدیل و به تعامل منجر می‌شود. وقتی مشتری اولین خرید خود را انجام داد، به گروه «ماندگاری» منتقل می‌شود. مشتری نظرات خود را درمورد خرید اخیرش با خانواده‌، دوستان و دنبال‌کنندگان صفحه‌ی خود به اشتراک می‌گذارد، پس این پتانسیل را دارد که سفیر برند شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *