تکنولوژی

ابزار های دیجیتال مارکتینگ

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

Table of Contents

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) 

SEM یا بازاریابی با موتور جستجو گر یه تمام روش هایی کفته می شود که باعث افزایش بازدید و بالا بردن فروش شما به کمک موتور جستجو گر گفته می شود گوگل ادز و سئو زیر مجموعه SEM هستند.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو مجموعه فرایند هایی هست که بر اساس استاندارد های گوگل برای افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل صورت می گیرند سئو یک فرایند زمان بر نسبت به سایر روش های بازاریابی هست ولی رعایت اصول سئو باعث می شود که به صورت پایدار در نتایج گوگل بمانید.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی محتوا (Content Marketing)

یکی دیگر از ابزار های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا هست به این صورت که یک شما یک محتوا متناسب با نیاز مخاطب هدفتان می نویسید و زمانی که مخاطب هدفتون آن محتوا را در گوگل جستجو می کند وارد سایت شما می شود و می تواند با کالا و خدماتتون آشنا شود.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟  بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

در بازاریابی درون گرا نخستین بار مشتری با شما ارتباط برقرار می کند اگر شکل کسب و کار شما به صورتی باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ کسب و کار شما می آید و شما به سمت او نرفته باشید از بازاریابی درون گرا استفاده کردید.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

امروز افراد بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند بنابراین شبکه های اجتماعی یکی از پر کاربرد ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ هستند و استفاده مستمر و هدفمند از این شبکه ها می تونه یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ باشه.

  ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟استراتژی محتوا (Content Strategy)

استراتژی محتوا به روشی گفته می شود که شما با استفاده از انواع مختلف محتوا مثل متن پادکست ویدیو صورت پاسخ مناسب برای رفع تمام نیاز های مخاطبتون داشته باشید و از این طریق با مخاطبتون در ارتباط باشید

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

در این روش بازاریابی شما بودجه تبلیغات خود را بر اساس هر کلیک کاربر به سایتون مشخص و پرداخت می کنید.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

در این روش بازاریابی معمولا از افراد معروفی که می توانند روی تصمیم و رفتار سایر افراد تاثیر گذار باشند استفاده می شود به این صورت که با تولید محتوا مناسب کاری کنند افراد تصمیم به خرید بگیرند و یا در بازه زمان تعیین شده محصول یا خدمات مشخص شده را بخرند.

  ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟تبلیغات بنری (Banner Advertising)

تبلیغات بنری یکی از روش های تبلیغات آنلاین غیر رایگان است که در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … در مقابل کاربران ظاهر می‌شود و در صورت کلیک کاربر روی آن ،  شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد. هدف اصلی تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدیدکنندگان وب‌سایت موردنظر است.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تبلیغات همسان (Native Advertising)

تبلیغ همسان به شکلی از تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود که در آن، محتوای تبلیغاتی کاملاً با ساختاری همسان و مشابه  بستر و محیط تبلیغ ارائه و عرضه شود.

 ایمیل مارکتینگ در ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ هست که شرکت ها از طریق ایمیل پیام تبلیغاتی خود را برای مخاطب هدف ارسال می کنند و مخاطب با کلیک کردن بر روی محتوا ایمیل می تواند با محصول و خدمات شما آشنا شود.

کاربرد بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ در ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

موبایل مارکتینگ یکی از ابزار های دیجیتال مارکتینگ است که  هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های همراه ازطریق وب‌سایت‌ها، ایمیل، SMS و MMS، رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها است.

کاربرد بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing) در ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 

در سیستم همکاری در فروش افرادی که خودشون کسب و کار ندارند می توانند با فروش کالا و خدمات شرکت های مختلف کسب درآمد کنند در وب سایت های فروشگاهی سیستم همکاری در فروش به این صورت است که فردی که می خواهد به صورت همکار فروش باشد یک لینک با شناسه منحصر به فرد دریافت می کند و اگر افراد از طریق آن لینک وارد سایت شرکت مورد نظر شدند به ازای هر فروش درصدی برای شخص فروشنده در نظر گرفته می شود.

 کاربرد بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing) در ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ویروسی نوعی از بازاریابی دهان به دهان است که با تولید محتوا وایرال کاری می کنند که مردم آن محتوا را خودشون در فضای مجازی برای هم ارسال کنند.

 کاربرد واتساب مارکتینگ (WhatsApp Marketing) در ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

واتساب مارکتینگ را می توان ارسال گروهی تبلیغات و خدمات از طریق شبکه اجتماعی واتساب برای مخاطب هدف دانست.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مرتبط با سئو SEO

قطعاً یکی از هسته‌های اساسی در دیجیتال مارکتینگ سئو SEO است. هدف از سئو SEO بهبود وضعیتِ سایت در نمایشِ جستجوی کاربران است.هر چند تمام موتورهای جستجو را شامل می‌شود، اما تمرکز روی گوگل است. هدف هم رسیدن به نتایجِ ابتدایی صفحه اول است. خب برای این کار از چه ابزاری استفاده می‌شود؟

گوگل سرچ کنسول Google Search Console 

یکی از ابزارهای قدرتمند و ضروری دیجیتال مارکتینگ در ارتباط با وب سایت‌ها گوگل سرچ کنسول است. خب اولین چیزی که ما باید از آن مطلع باشیم فعالیت کاربران روی سایت ما است. به این ترتیب نیاز به ابزاری داریم که آن را رصد کند. گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه سئو SEO است. این ابزار کاملاً رایگان است و هر سایتی می‌تواند خود را به آن متصل کند.

یکی از وظایفِ مهم گوگل سرچ کنسول شناسایی وضعیتِ رتبه سایت برای کلمه‌های کلیدی مختلف است. همچنین به شما اطلاع می‌دهد در چه سایتی از سایت شما یادی شده backlink است. کارهایی که سرچ کنسول می‌کند:

  • ثبت سایت یا بخشی از آن برای ایندکس شدن توسط خزنده‌های گوگل
  • گرفتن گزارش از خزنده‌های گوگل در مورد وضعیت وب سایت
  • بررسی لینک‌سازی‌ها (داخلی و خارجی)
  • بررسی بازدید صفحات وب سایت
  • بررسی اوضاع و احوال وب سایت از نظر سرعت بارگذاری
  • اطلاع از بک‌لینک‌ها‌ (وب سایت‌های دیگری که به وب سایت شما ارجاع داده‌اند)
  • افزایش امنیت وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *