تکنولوژی

بهینه سازی یعنی چه؟

بهینه سازی یعنی چی؟

بهینه سازی یعنی چی؟ بهینه‌سازی سایت، فرآیند اجرای اصلاحاتی است برای رسیدن به سایتی که اهداف کسب‌وکاری شما را بهتر محقق می‌کند. این اهداف بسته به نوع کسب‌وکار شما بسیار با هم متفاوت خواهد بود. اما نهایتاً هدف اصلی و عمده همگی سایت‌ها این است که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند یک فعالیت مشخص را به انجام برسانند.

بهینه سازی یعنی چی؟

برای یک کارخانه، هدف بهینه‌سازی وب‌سایت فقط دیده شدن کاتالوگ محصولات است که بعد با او تماس بگیرند. برای یک فروشگاه آنلاین هدف تبدیل بازدیدکننده به خریدار است، برای رسانه آنلاین هدف خوانده شدن بیشتر مطالب است و این که کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت بماند، برای یک اپلیکیشن هدف منتقل کردن بازدیدکنندگان سایت به نصب اپلبکبشن است.

بهینه سازی یعنی چی؟ بهینه‌سازی سایت گاهاً بر روی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو هم اثرگذار خواهد بود. اما به طور کلی هدف بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو جذب یک کاربر از طریق جستجویی که انجام داده، هست و هدف بهینه سازی سایت اجرای کامل و صحیح یک فعالیت توسط آن کاربر جذب شده  در سایت است.

موتور های جست و جو در بهینه سازی یعنی چی؟

بهینه‌سازی برای موتوهای جست‌و‌جو یا همان سئو (Search Engine Optimization) به معنی انجام فعالیت‌هایی است منجر می‌شود سایت‌ها هنگام جست­­جوی کاربران با کلیدواژه‌های مخصوص، در موتورهای جست‌وجو بهتر دیده شوند.

بهینه سازی یعنی چی؟

همه موتورهای جست­وجو شرایطی را طراحی کرده‌اند که هر ساله به‌­روز می‌شود و به هر وب‌­سایتی که برای آن شرایط بهینه‌­تر طراحی شده باشد، امتیاز بهتری می‌دهند و طبیعتاً در نتایج جست­‌وجوی کاربران، آن سایت را بالاتر قرار می‌­دهند.

 موتور جست‌وجو متمرکز در بهینه سازی یعنی چی؟

موتو­رهای جست­وجوی گوناگونی با الگوریتم‌ها و قدمت‌های متفاوت وجود دارند، اما همان‌­طور که می­‌دانید، رهبر این صنعت گوگل است؛ اگرچه رقبای بزرگی چون ماکروسافت و یاهو نیز در این بازار حضور دارند.

بهینه سازی یعنی چی؟

در شکل زیر سهم بازار سایر موتورهای جست­جو مثل بینگ، یاهو، AOL، ASK، بایدو را می‌­بینید. اما شاید بتوان گفت سهم گوگل در کشور ما بیشتر از این اعداد خواهد بود لذا بهترین گزینه آن است که زمان و پول خود را برای بهینه‌سازی سایت در گوگل اختصاص دهیم که البته با این کار سایت شما نسبتاً برای سایر موتورهای جست­‌وجو نیز تا حد خوبی بهینه خواهد شد چرا که بسیاری از الگوریتم ها و فاکتورهای بهینه‌سازی موتورها مشابه است.

کار موتورهای جست­‌وجو در بهینه سازی یعنی چی؟

همان‌طور که می‌دانید موتورهای جست­‌وجو سعی می­‌کنند به شما کمک کنند در میلیاردها محتوایی که در لحظه در اینترنت منتشر می‌­شود بهترین نتیجه را بگیرید اما این دسترسی به این حجم محتوا چگونه صورت می گیرد.

  • خزنده‌ها :

ربات های اتوماتیکی هستند که به همه صفحات سر می‌­زنند و محتوای آن‌ها را بررسی می‌کنند.

  • ایندکس :

ربات‌­های خزنده گوگل نتیجه بررسی خود را اصطلاحاً ایندکس می‌­کنند تا ذخیره شده باشد. ازین روست که هنگامی که شما جست‌­وجویی انجام می‌­دهید زیر یک ثانیه نتایج را به شما منعکس می­‌کند چرا که اگر می‌­خواست در لحظه جست‌­وجوی شما، میلیاردها میلیارد صفحه را جست‌­وجو می‌­کرد چندین دقیقه لااقل باید منتظر می‌­ماندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *