بهینه سازی یعنی چی؟ بهینهسازی سایت، فرآیند اجرای اصلاحاتی است برای رسیدن به سایتی که اهداف کسبوکاری شما را بهتر محقق میکند. این اهداف بسته به نوع کسبوکار شما بسیار با هم متفاوت خواهد بود. اما نهایتاً هدف اصلی و عمده همگی سایتها این است که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند یک فعالیت مشخص را به انجام برسانند.
بهینه سازی یعنی چی؟
برای یک کارخانه، هدف بهینهسازی وبسایت فقط دیده شدن کاتالوگ محصولات است که بعد با او تماس بگیرند. برای یک فروشگاه آنلاین هدف تبدیل بازدیدکننده به خریدار است، برای رسانه آنلاین هدف خوانده شدن بیشتر مطالب است و این که کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت بماند، برای یک اپلیکیشن هدف منتقل کردن بازدیدکنندگان سایت به نصب اپلبکبشن است.
بهینه سازی یعنی چی؟ بهینهسازی سایت گاهاً بر روی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو هم اثرگذار خواهد بود. اما به طور کلی هدف بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو جذب یک کاربر از طریق جستجویی که انجام داده، هست و هدف بهینه سازی سایت اجرای کامل و صحیح یک فعالیت توسط آن کاربر جذب شده در سایت است.
Table of Contents
Toggleموتور های جست و جو در بهینه سازی یعنی چی؟
بهینهسازی برای موتوهای جستوجو یا همان سئو (Search Engine Optimization) به معنی انجام فعالیتهایی است منجر میشود سایتها هنگام جستجوی کاربران با کلیدواژههای مخصوص، در موتورهای جستوجو بهتر دیده شوند.
بهینه سازی یعنی چی؟
همه موتورهای جستوجو شرایطی را طراحی کردهاند که هر ساله بهروز میشود و به هر وبسایتی که برای آن شرایط بهینهتر طراحی شده باشد، امتیاز بهتری میدهند و طبیعتاً در نتایج جستوجوی کاربران، آن سایت را بالاتر قرار میدهند.
موتور جستوجو متمرکز در بهینه سازی یعنی چی؟
موتورهای جستوجوی گوناگونی با الگوریتمها و قدمتهای متفاوت وجود دارند، اما همانطور که میدانید، رهبر این صنعت گوگل است؛ اگرچه رقبای بزرگی چون ماکروسافت و یاهو نیز در این بازار حضور دارند.
بهینه سازی یعنی چی؟
در شکل زیر سهم بازار سایر موتورهای جستجو مثل بینگ، یاهو، AOL، ASK، بایدو را میبینید. اما شاید بتوان گفت سهم گوگل در کشور ما بیشتر از این اعداد خواهد بود لذا بهترین گزینه آن است که زمان و پول خود را برای بهینهسازی سایت در گوگل اختصاص دهیم که البته با این کار سایت شما نسبتاً برای سایر موتورهای جستوجو نیز تا حد خوبی بهینه خواهد شد چرا که بسیاری از الگوریتم ها و فاکتورهای بهینهسازی موتورها مشابه است.
کار موتورهای جستوجو در بهینه سازی یعنی چی؟
همانطور که میدانید موتورهای جستوجو سعی میکنند به شما کمک کنند در میلیاردها محتوایی که در لحظه در اینترنت منتشر میشود بهترین نتیجه را بگیرید اما این دسترسی به این حجم محتوا چگونه صورت می گیرد.
خزندهها :
ربات های اتوماتیکی هستند که به همه صفحات سر میزنند و محتوای آنها را بررسی میکنند.
ایندکس :
رباتهای خزنده گوگل نتیجه بررسی خود را اصطلاحاً ایندکس میکنند تا ذخیره شده باشد. ازین روست که هنگامی که شما جستوجویی انجام میدهید زیر یک ثانیه نتایج را به شما منعکس میکند چرا که اگر میخواست در لحظه جستوجوی شما، میلیاردها میلیارد صفحه را جستوجو میکرد چندین دقیقه لااقل باید منتظر میماندیم.