تکنولوژی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (به انگلیسیDigital marketing) نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت، از جمله تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود.[۱] این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن هم‌زمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده‌است.

شبانه‌روزی و بی‌وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات به صورت به‌روز، باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر‌رنگ‌تر می‌شود.

درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب‌سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی موبایلی، برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند‌سازی می‌باشد.

امروزه این نوع بازاریابی تاثیرگذاری بسیار بالایی در دیده شدن کسب و کارها دارد.

آخرین تحولات و استراتژی‌ها دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در بازاریابی سنتی رخ داده است، "ظهور بازاریابی دیجیتال" است و منجر به تجدید استراتژی‌های بازاریابی‌ شده، تا بتوانیم با این تغییر عمده در بازاریابی سنتی سازگار شویم.

از آنجایی که بازاریابی دیجیتال وابسته به فناوری‌های در حال تغییر و در حال پیشرفت است، ویژگی‌های مشابهی را باید از پیشرفت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال انتظار داشت.

بخش‌بندی بازار در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تمرکز بیشتر بر تقسیم‌بندی در بازاریابی دیجیتالی قرار گرفته است، تا بتواند بازارهای خاص را در هر دو بخش تجارت تا کسب و کار و مصرف‌کننده تا مصرف‌کننده هدف قرار دهد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ گروه‌های مهم در جوامع مرتبط شناسایی می‌شوند و به عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند و در حال تبدیل شدن به یک مفهوم مهم در بازاریابی دیجیتال است. اینفلوئنسر شدن از طریق تبلیغات پولی، مانند تبلیغات فیسبوک، یا کمپین‌های گوگل ادوردز یا از طریق نرم‌افزار پیشرفته sCRM (مدیریت ارتباط با مشتری) مانند SAP C4C ،Microsoft Dynamics ،Sage CRM و Salesforce CRM امکان‌پذیر است. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها، در سطح کارشناسی ارشد، روی استراتژی‌های اینفلوئنسری متمرکز هستند.

محتوای حمایت شده دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به کمک محتوای حمایت شده، به عنوان یک برند به شرکت دیگری پول می‌دهید تا برای شما تبلیغ کند. این تبلیغ در قالب‌های مختلف محتوایی به انجام می‌رسد. یکی از انواع معمول محتوای حمایت شده، اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این نوع از بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ کالا یا خدمات یک شرکت از اینفلوئنسرها و افراد معروف استفاده می‌شود. نوع دیگری از محتوای حمایت شده می‌تواند پست وبلاگی یا مقاله‌ای باشد که خدمات یا موضوع کسب و کار را مورد بررسی قرار دهد.

اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کل آنچه در سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می‌شود برای “رتبه بندی” بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو است و در نتیجه میزان بازدید ارگانیک (یا رایگان) وب‌سایت شما افزایش می‌یابد. کانال‌هایی که از سئو بهره‌مند می‌شوند شامل وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها می‌شوند.

برای اینکه رتبه وب‌سایت خود را افزایش دهید، چندین روش وجود دارد که همه در پروسه سئو قرار می‌گیرند. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • سئو داخلی یا On-page در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این روش سئو به طور خاص بر روی تمام محتواهای وب‌سایت در تمام صفحات انجام می‌شود. با تحقیق روی کلمات کلیدی و میزان جستجوی آنها، می‌توانید به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحه نتایج جستجو (SERP)، رتبه بالاتری داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • سئو خارجی یا Off-page در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این نوع سئو بر روی کلیه فعالیت‌هایی تمرکز دارد که به جستجوهای خارج از سایت مربوط می‌شود. “چه چیزهایی خارج از وب‌سایت می‌تواند بر روی سئوی آن تأثیر بگذارد؟” این سؤالی است که به عنوان یک مدیر کسب و کار ممکن است بپرسید و پاسخ آن می‌تواند لینک سازی خارجی یا همان بک لینک باشد. میزان لینکی که می‌توانید از منتشر کنندگان محتوا دریافت کنید و “آتوریتی” وب‌سایت‌های منتشر کننده محتوا، می‌تواند بر میزان رتبه بندی شما بر روی کلمات کلیدی مهم تأثیر بگذارد. در این روش می‌توانید محتواهای جذابی تولید کنید و وب‌سایت‌های ناشر را به سمت محتوای خود جذب کنید تا بتوانید بک لینک‌هایی رایگانی به دست آوردید که تمام آنها برای رتبه گرفتن و سئوی وب‌سایت شما مفید هستند.
  • سئو تکنیکال یا فنی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این نوع سئو بر روی باطن وب‌سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما متمرکز است. فشرده سازی تصاویر، داده‌های ساختار یافته و بهینه سازی فایل CSS همه اشکالات فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند و این موضوع مهم‌ترین فاکتور در رتبه گرفتن وب‌سایت شما در نتایج جستجو به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *