واتساپ مارکتینگ را چگونه شروع کنم؟

واتساپ چیست؟ واتساپ برنامه‌ای رایگان هست که روی گوشی موبایل نصب می‌شود که اجازه می‌دهد به صورت رایگان و بدون آنکه هزینه‌ای پرداخت کنید، با دوستانتان چت کنید و برای آنها پیام ارسال کنید. این اپلیکشن همچنین این امکان را نیز به شما می‌دهد تا عکس، ویدئو و دیگر فایلهایتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و با آنها به صورت رایگان به صورت صوتی و تصویری صحبت کنید.

در کشورهایی که تعرفه پیامک آنها بالا هست مانند برزیل، مکزیک و مالزی، 60 درصد از مردم برای ارسال پیام از واتساپ استفاده می‌کنند. در حقیقت واتساپ در 109 کشور جایگزین ارسال پیامک شده است و 55.6 درصد از مردم جهان را به خود جذب کرده است.

پس از آنکه فیسبوک واتساپ را با 19 میلیارد دلار واتساپ را در سال 2014 خریداری کرد ولی هنوز نیز قابلیت‌های کاربر پسند برای بازاریابی  را همانند پیام‌رسان فیس‌بوک ندارد.

واتساپ بیزینس چیست؟

واتساپ بیزینس (WhatsApp business)، نرم‌افزاری رایگان است که هم برای اندروید و هم برای آیفون قابل استفاده است. لذا واتساپ بیزینس همانند واتساپ در لپ تام قابل استفاده نیست. لذا اصطلاحات نسخه دسکتاپ واتساپ بیزینس تاکنون ارائه نشده است. واتساپ بیزینس که توسط شرکت فیس‌بوک ارائه شده است، برای کسب‌وکارهای کوچک درنظر گرفته شده است. لذا امکاناتی در آن وجود دارد که سبب رشد در کسب‌وکارهای کوچک می‌شود.

واتساپ بیزینس ارتباط با مشتریان را ساده می‌سازد. مهمترین مساله‌ای که در ارتباط با مشتریان وجود دارد، پاسخ‌دهی سریع به آنها می‌باشد. لذا در واتساپ‌بیزینس می‌تون تعریف کرد که چگونه به صورت خودکار به پرسش‌ها و نیازهایی که از طرف مشتریان مطرح می‌شود، پاسخ داد.

مزیت عمده دیگر واتساپ بیزینس آن است که محیط آن بسیار شبیه واتساپ می‌باشد. لذا کار کردن با آن مشابه واتساپ می‌باشد. از این رو برای مالکان کسب‌وکارهای کوچک، کارکردن با آن آسان می‌باشد.

سه ویژگی عمده‌ای که در حال حاضر در واتساپ بیزینس وجود دارد، به شرح زیر می‌باشد:

الف) پروفایل کسب‌وکار (Business Profile): در پروفایل کسب‌وکار می‌توانید اطلاعات مهم کسب‌وکارتان مانند آدرس، ایمیل و وب‌سایت را منظور کرد.

ب) آمار ارسال پیام‌ها (Statistics): این امکان فراهم شده است تا بدانیم چند درصد از پیام‌هامون با موفقیت ارسال شده‌اند و چند درصد از آنها به دست مشتریانمون رسیده‌‌اند.

ج) ابزارهای پیام‌رسانی (Messaging Tools): ابزارهایی هستند تا با بهره‌گیری از آنها به سرعت به مشتریانمون پاسخ دهیم.