تولید محتوا سایت چیست؟ به انتشار هر مطلبی که حاوی پیام مهمی برای انتقال باشد، تولید محتوا یا محتواسازی گفته میشود. محتواسازی دارای مراحل مختلفی است و میتواند اهداف متفاوتی را نیز به دنبال داشته باشد. در واقع اگر بخواهیم به کاربرد محتواسازی اشاره کنیم باید سراغ دنیای تبلیغات برویم. تبلیغات باعث افزایش دیده شدن یک کسب و کار میشود و به قولی شاهراهی مهم برای معرفی یک کسب و کار به شمار میآید. در گذشته از روشهای تبلیغاتی سنتی برای معرفی یک کسب و کار استفاده میشد که در نهایت به چاپ بنر خلاصه میشد. اما امروزه با استفاده از بستر اینترنت و ابزار دیجیتال و در واقع دنیای دیجیتال مارکتینگ به معرفی کسب و کار پرداخته میشود. به همین دلیلی امروزه تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ حرف اول دنیای تبلیغات به حساب میآید و به عنوان خط مقدم معرفی یک کسب و کار به شمار میآید. در گذشته با استفاده از روشهای تبیلغاتی گذشته، صاحبان کسب و کار نمیتوانستند رضایت طولانی مدت و دو طرفه مخاطب را به دنبال داشته باشند.
شاید تنها برای یک بار میتوانستند برای یک بار که شده جلب نظر مخاطب را داشته باشند و مخاطب هم ممکن بود بنا به دلایل خاصی تنها برای یک بار از خدمات مجموعه مورد نظر استفاده کند اما برای دفعات بعدی معمولا دیگر به سراغ این کار نمیرفت. اما علت چه بود؟ علت این بود که صاحب کسب و کار از دغدغهها و نیازهای مخاطبان باخبر نبود و نمیتوانست ارتباط دائم با مخاطب برقرار کند به همین دلیل بود که نیاز به محتواسازی احساس شد. این کار باعث برقاری ارتباط دو طرفه و البته طولانی مدت با مخاطب شد. محتواسازی معمولا اهداف زیر را به دنبال دارد:
اهداف مربوط به افزایش فروش و سود یک کسب و کار
اهداف علمی و یا آموزشی
اهداف فرهنگی در جهت بسط یک موضوع و بستر سازی
پیش شرط تولید محتوای سایت چیست؟
در این قسمت به سراغ پیش شرطهای لازم برای تولید محتوای سایت خواهیم رفت. حتما بیشتر شماها واژه پیش شرط یا پیش نیاز به گوشتان خورده است. منظور از این واژهها، رعایت مولفههایی برای شروع یک کار است. در اینجا نیز برای محتواسازی ما نیاز به دو مولفه اصلی و اساسی داریم که عبارت است از:
هدفی که از تولید محتوای سایت دارید؟
موضوعاتی که برای تولید محتوای سایت باید به آن استناد کرد.
در این مقاله ما قصد صحبت و بررسی درباره تولید محتوای سایت را داریم. معمولا هدف از تولید محتوای سایت اهداف متناسب با بازاریابی است که در طولانی مدت منجر به افزایش فروش و سود کسب و کار خواهد شد. معمولا صاحبان کسب و کار که نیاز به معرفی خدمات و کالاهای خود دارند، از بستر اینترنت برای این کار استفاده میکنند که در این صورت نیاز به راهاندازی سایت خود دارند که برای این کار حتما نیاز به تولید محتوای بسیارقوی و با کیفیتی دارند که بتواند با مخاطبانشان به خوبی ارتباط برقرار کنند. در واقع این کار باید باعث جذب مخاطب و افزایش بازدید از سایت شود که هدف نهایی از تولید محتوای سایت را محقق کند. منظور از موضوعات مورد نظر برای محتواسازی سایت نیز ارائه توضیحاتی درباره خدمات ارائه شده توسط یک کسب و کار به همراه توضیحاتی در مورد کالاهای مورد نظر است که در آن کسب و کار ارائه میشود. پس تا به اینجای کار هم موضوع ما مشخص شد هم هدف از محتواسازی مشخص شد پس میتوانیم وارد مرحله بعدی یعنی بررسی شرایط تولید محتوای خوب رفت.