تولید محتوا سایت چیست؟

تولید محتوا سایت چیست؟ به انتشار هر مطلبی که حاوی پیام مهمی برای انتقال باشد، تولید محتوا یا محتواسازی گفته می‌شود. محتواسازی دارای مراحل مختلفی است و می‌تواند اهداف متفاوتی را نیز به دنبال داشته باشد. تبلیغات باعث افزایش دیده شدن یک کسب و کار می‌شود و به قولی شاهراهی مهم برای معرفی یک کسب و کار به شمار می‌آید. در گذشته از روش‌های تبلیغاتی سنتی برای معرفی یک کسب و کار استفاده می‌شد که در نهایت به چاپ بنر خلاصه می‌شد.  به همین دلیلی امروزه تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ حرف اول دنیای تبلیغات به حساب می‌آید و به عنوان خط مقدم معرفی یک کسب و کار به شمار می‌آید. 

شاید تنها برای یک بار می‌توانستند برای یک بار که شده جلب نظر مخاطب را داشته باشند و مخاطب هم ممکن بود بنا به دلایل خاصی تنها برای یک بار از خدمات مجموعه مورد نظر استفاده کند اما برای دفعات بعدی معمولا دیگر به سراغ این کار نمی‌رفت. اما علت چه بود؟ علت این بود که صاحب کسب و کار از دغدغه‌ها و نیازهای مخاطبان باخبر نبود و نمی‌توانست ارتباط دائم با مخاطب برقرار کند به همین دلیل بود که نیاز به محتواسازی احساس شد.  محتواسازی معمولا اهداف زیر را به دنبال دارد:

  • اهداف مربوط به افزایش فروش و سود یک کسب و کار
  • اهداف علمی و یا آموزشی
  • اهداف فرهنگی در جهت بسط یک موضوع و بستر سازی

پیش شرط تولید محتوا سایت چیست؟

در این قسمت به سراغ پیش شرط‌های لازم برای تولید محتوای سایت خواهیم رفت. حتما بیشتر شماها واژه پیش شرط یا پیش نیاز به گوشتان خورده است. منظور از این واژه‌ها، رعایت مولفه‌هایی برای شروع یک کار است. در اینجا نیز برای محتواسازی ما نیاز به دو مولفه اصلی و اساسی داریم که عبارت است از:

  • هدفی که از تولید محتوای سایت دارید؟

  • موضوعاتی که برای تولید محتوای سایت باید به آن استناد کرد. 

در این مقاله ما قصد صحبت و بررسی درباره تولید محتوای سایت را داریم. معمولا هدف از تولید محتوای سایت اهداف متناسب با بازاریابی است که در طولانی مدت منجر به افزایش فروش و سود کسب و کار خواهد شد. معمولا صاحبان کسب و کار که نیاز به معرفی خدمات و کالاهای خود دارند، از بستر اینترنت برای این کار استفاده می‌کنند که در این صورت نیاز به راه‌اندازی سایت خود دارند که برای این کار حتما نیاز به تولید محتوای بسیارقوی و با کیفیتی دارند که بتواند با مخاطبانشان به خوبی ارتباط برقرار کنند. در واقع این کار باید باعث جذب مخاطب و افزایش بازدید از سایت شود که هدف نهایی از تولید محتوای سایت را محقق کند. 

تولید محتوا سایت چیست؟ تکیه کردن به سفر خریدار (Buyer’s Journey)

اگر تا به حال سردرد داشته‌اید، اولین کاری که احتمالاً انجام داده‌اید تلاش برای کشف علت آن بوده است. شاید شما دچار کمبود آب بدن یا کمبود کافئین شده‌اید یا شاید بیمار بوده‌اید. بعد از تشخیص مشکل، به سمت راه حل‌ها حرکت خواهید کرد، مثلاً مقداری آب بنوشید، یک اسپرسو بگیرید یا یک دارو مصرف کنید.

سرانجام شما بین راه حل‌ها تصمیم می‌گیرید: اویان (یک مارک معروف آب معدنی) یا شیر آب؟ استارباکس یا قهوه Peet؟ Aleve یا Tylenol؟ امیدوارم سردرد شما فروکش کند و بتوانید روز خود را طی کنید.

تولید محتوا سایت چیست؟ این نمایشی از سفر خریدار در تولید محتوا است. هر یک از چشم اندازهای شما، مسیری را برای رسیدن به راه حل دنبال می‌کند، آن مسیر شامل مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری است. اما هر یک از چشم اندازهایتان در بخش‌های مجزا از این سفر قرار می‌گیرد. بنابراین مهم است که از مطالبتان برای جذابیت در هر مرحله استفاده کنید.

تولید محتوا سایت چیست؟ با تولید محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، شما مطمئن می‌شوید که هیچ بازدید کننده‌ای شکاف‌ها را نمی‌بیند؛ و هر شخصی که به وبسایتتان می‌آید، این احساس را دارد که اطلاعات مرتبط و مفیدی را دریافت می‌کند.